مسجد آبی : مسجد سلطان احمد یکی از مکان های دیدنی در استانبول است (به زبان ترکی: سلطان احمد کامی ؛ همچنین به عنوان مسجد آبی نیز شناخته می شود)یک مسجد تاریخی است که در استانبول ترکیه واقع شده است.این مسجد همچنان کارآمد است و در عین حال تعداد زیادی از بازدید کنندگان گردشگر را نیز به خود جذب می کند.این شهر بین سالهای 1609 تا 1616 در زمان احمد اول احداث شده است.این مکان شامل مقبره ، یک مدرسه و یک مهمانخانه است.کاشی های آبی رنگی تزئینی شده دیوارهای داخلی مسجد را تزئین می کنند و شب ها این مسجد به رنگ آبی پوشانده می شود.زیرا قاب چراغ پنج گنبد اصلی مسجد ، شش مناره و هشت گنبد ثانویه است.

موزه توپکاپی : کاخ توپکاپی یا Seraglio یک موزه بزرگ در استانبول ترکیه است. در قرن پانزدهم میلادی به عنوان محل اصلی و مقر اداری سلاطین عثمانی خدمت می کرد. ساخت و ساز در سال 1459 ، به دستور مهمد فاتح ، شش سال پس از فتح قسطنطنیه آغاز شد.

میدان تکسیم : میدان تاکسیم شناخته شده ترین مرکز شهر مدرن استانبول است. بسیاری از هتل ها و رستوران ها در میدان یا خیابان Square یا خیابان Istiklal یا در نزدیکی آن قرار دارند و یک ترمینال اتوبوس محلی برای حمل و نقل عمومی و ایستگاه اصلی مترو وجود دارد. خیابان عابر پیاده Istiklal دارای کافه ها ، کلوپ های شبانه و سالن های سینمایی است ، بنابراین همیشه تقریباً به مدت 24 ساعت شبانه روز شلوغ است. میدان همچنین مکانی برای جشن عید نوروز ، رژه ها ، کنسرت های عمومی و نمایش های دیگر است.

جزیره بویوکادا : Büyükada بزرگترین از نه جزیره به اصطلاح پرنسس در دریای مرمره ، در نزدیکی استانبول ، با مساحتی در حدود 2 مایل مربع است. این است که به طور رسمی یک محله در منطقه Adalar در استانبول ترکیه است.

برج گالاتا : برج گالاتا – بنام کریستا تورس توسط جنیوها – یک برج سنگی قرون وسطی در محله گالاتا / کاراکوی استانبول ، ترکیه ، درست در شمال شاخ طلایی است.

برج مایدن (برج دختر) : برج دوشیزه که از دوره بیزانس قرون وسطایی به عنوان برج لئاندر نیز شناخته می شود ، برجی است که روی یک جزیره کوچک واقع در ورودی جنوبی تنگه بسفر در فاصله 200 متری ساحل اسکاردار در استانبول ترکیه واقع شده است.

چشمه آلمانی : چشمه آلمان یک چشمه به سبک gazebo در انتهای شمالی هایپودروم قدیمی ، استانبول ، ترکیه و در سراسر آن از آرامگاه سلطان احمد اول است. این بنا برای بزرگداشت دومین سالگرد بازدید امپراتور آلمان ویلهلم دوم به استانبول در سال 1898 ساخته شده است.

تنگه بسفر: بسفر یک تنگه باریک ، طبیعی و یک آبراه مهم بین المللی است که در شمال غربی ترکیه واقع شده است. این بخشی از مرز قاره اروپا و آسیا را تشکیل می دهد و ترکیه را با جدا کردن آناتولی از تریاک تقسیم می کند.